20 de modalitati pentru a-ti stimula memoria!

Cine nu ar vrea o memorie de elefant? Insa, pentru aceasta ai nevoie de exercitii fizice si mentale, de o alimentatie sanatoasa, de un somn odihnitor, de socializare, de acumulare de noi informatii, de obiceiuri sanatoase, de provocari mentale si de vitamine. Toate acestea te ajuta sa ai o memorie mai buna si sa faci fata stresului zilnic. Reginele.ro iti da 20 de sfaturi care te vor ajuta in imbunatatirea memoriei.

  1. Aerul curat. Atunci cand lucrezi intr-un birou lasa geamul deschis pentru a intra aerul proaspat de afara. Astfel, iti vei imbunatati starea de spirit si puterea de concentrare.
  2. Pauze. Atunci cand ai mai multe sarcini de indeplinit cel mai bine este sa iei o scurta pauza intre ele, macar 5-10 minute. In acest fel te vei concentra mai bine, te vei relaxa si vei scapa de stres.
  3. Evita produsele chimice. Aici ne referim si la aditivii alimentari, coloranti si factori poluanti din mediul inconjurator. Acestia incetinesc activitatea neuronala.
  4. Sportul. Faceti in fiecare zi cel putin 20-30 de minute de sport. Poate fi o plimbare in aer liber, un antrenament fizic la salile de sport sau jogging. Acestea ajuta la oxigenarea creierului, da o stare de bine si are multiple beneficii asupra sanatatii.
  5. Puzzle. Rezolvarea unui puzzle ajuta la stimularea activitatii creierului. La fel de bune sunt si integramele, jocurile sudoku sau testele de cultura generala.
  6. Masaj. Din cand in cand, ofera-ti o sedinta de automasaj deoarece stimuleaza activitatea creierului, a memoriei si a concentrarii.
  7. Omega 3. Produsele bogate in acizi grasi omega3 ajuta la buna functionare a creierului. Alege sa consumi mai des alimente precum alune de padure sau somon.
  8. Antioxidanti. Acestia au rolul de a ajuta dezvoltarea celulara si imbunatatirea capacitatii celulelor de a trimite mesaje catre creier. Capsunile si afinele sunt foarte bogate in antioxidanti.
  9. Cofeina. Ajuta la mentinerea unei stari de alerta a si previne aparitia declinului cognitiv.
  10. Proteine. Asigura-ti zilnic un aport suficient de proteine pentru imbunatatirea memoriei. Lactatele, oualele si carnea slaba sunt cele mai potrivite alegeri.
  11. Somnul. Pentru a avea energia necesara fiecarei zi la birou, dormi cat de mult poti, deoarece creierul tau se odihneste in acest timp. Indicat ar fi sa dormi 7-8 ore pe noapte si sa ai un program de somn bine stabilit.
  12. Organizarea evenimentelor. De fiecare data cand ai ocazia organizeaza un eveniment (poate fi si o intalnire in oras cu colegii de serviciu sau de facultate). In acest fel, creierul tau se va concentra pe lucruri noi si vei avea parte si de socializare.
  13. Carti. Alege-ti cartea preferata si citeste in fiecare zi cate un capitol, in drum spre birou sau inainte de culcare. Cititul ajuta la dezvoltarea intuitiei si stimuleaza functia cognitiva.
  14. Cursuri noi. Daca este ceva ce ai vrut sa faci de mult timp, cum ar fi invatarea unei limbi straine, atunci inscrie-te la un curs de specialitate.
  15. Meditatie. Alege un moment al zilei in care sa nu faci nimic altceva decat sa meditezi si sa te relaxezi. Astfel, te vei elibera de alte ganduri si te vei concentra asupra prezentului. Este o buna modalitate de a scapa si de stres.
  16. Fara tutun si alcool. Nicotina reduce capacitatea neuronala datorita scaderii nivelului de oxigen din sange, iar alcoolul afecteaza sanatatea mentala si poate duce la degradarea functiei cognitive.
  17. Calatorii. Incearca sa descoperi cat mai multe locuri noi si interesante calatorind. Astfel, creierul tau va avea parte de experiente noi, de peisaje si activitati noi.
  18. Energie. Este necesar sa ai energie suficienta pentru indeplinirea tuturor activitatilor zilnice. Aceasta te ajuta si la o mai buna concentrare.
  19. Vitamine. Atat vitamina E, cat si complexul de vitamine B, te ajuta la prevenirea unor boli degenerative neuronale, precum Alzheimer.
  20. Numere de telefon. Pentru a-ti spori capacitatea memoriei invata pe de rost numerele de telefon ai celor mai apropiati prieteni. La fel poti face si cand intalnesti persoane noi la un eveniment, incearca sa tii minte numele tuturor invitatilor.