Cum sa faci fata anxietatii

Anxietatea implica sentimente de ingrijorare, frica si teama. Anxietatea este de obicei experimentata la nivel cognitiv, emotional si fizic. De exemplu, atunci cand va simtiti anxios, aveti ganduri negative sau deranjante. La nivel emotional, va  simtiti speriat sau scapat de sub control. Este, de asemenea, obisnuit sa experimentati anxietate severa prin senzatii exteriaore, cum ar fi transpiratie, tremur sau dificultati de respiratie .  Aceste simptome sunt frecvente pentru persoanele carora au fost diagnosticati cu o tulburare de anxietate . Persoanele cu tulburari de panica sunt de obicei familiarizate cu lupta de gestionare a sentimentelor de anxietate.  Se pot simti ca si cum anxietatea va prelua sau va scapa complet de sub control. Anxietatea te opreste nu doar din a nu putea socializa in persoana cu oamenii dar si pe site-urile d dating. Daca vreti sa intalniti pe cineva folosind Tinder sau Matrimoniale Timis dar va simtiti prea anxios, puteti afla aici cum sa luptati cu acest sentiment. Trebuie sa te informezi cat mai bine si sa stii cum sa lupti cu anxietatea , caci e o adevarata distrugatoare de vieti.

Opriti-va si respirati

Cand anxietatea se intensifica luati-va un timp liber si ganditiva la ceea ce va face sa fiti atat de nervos. Anxietatea este de obicei experimentata ca fiind ingrijoratoare cu privire la un eveniment viitor sau trecut.  De exemplu, s-ar putea sa va faceti griji ca se va intampla ceva rau in viitor. Poate ca va simtiti mereu suparat pentru un eveniment care a avut loc deja. Indiferent de ceea ce va ingrijoreaza, o mare parte a problemei este ca nu  acordati atentie momentului prezent.

Aflati ce te deranjeaza

Simptomele fizice ale anxietatii sunt panica, tremuraturile, durerile in piept, si bataile rapide ale inimii, si sunt mai evidente cand esti anxios. Cu toate acestea, pentru a ajunge la radacina anxietatii, trebuie sa va dati seama ce va deranjeaza. Pentru a ajunge la radacina anxietatii, lasati ceva timp deoparte pentru a va explora gandurile si sentimentele. Scrierea intr-un jurnal poate fi o modalitate excelenta de a intra in contact cu sursele de anxietate. Daca sentimentele anxioase par sa va tina treaz noaptea, incercati sa tineti un jurnal sau un blocnote langa patul dvs. Notati toate lucrurile care va deranjeaza. A vorbi cu un prieten poate fi un alt mod de a descoperi si a intelege sentimentele anxioase.

Concentrati-va pe ceea ce puteti schimba

De multe ori anxietatea provine din teama de lucruri care nici macar nu s-au intamplat si care nu pot aparea niciodata. De exemplu, chiar daca totul este in regula, s-ar putea sa va faceti griji cu privire la potentiale probleme, precum pierderea locului de munca, imbolnavirea sau siguranta celor dragi. Viata poate fi imprevizibila si oricat ai incerca, nu puteti controla intotdeauna ce se intampla. Cu toate acestea, puteti decide cum veti face fata necunoscutului. Va puteti transforma anxietatea intr-o sursa de forta, renuntand la frica si concentrandu-va pe recunostinta . Inlocuiti-va temerile schimbandu-va atitudinea fata de ele. De exemplu, nu va mai temeti ca va pierdeti slujba si, in schimb, concentrati-va pe cat de recunoscator sunteti ca aveti un loc de munca. Veniti la munca hotarat si faceti faci tot posibilul. In loc sa va temeti de siguranta persoanei iubite, petreceti timp cu ea sau exprimati aprecierea fata de ea. Cu putina practica, puteti invata sa renuntati la anxietate si sa capatati o perspectiva mai pozitiva.

Concentrati-va pe ceva mai putin provocator de anxietate

Uneori, poate fi cel mai util sa va redirectionati pur si simplu pentru a va concentra pe altceva decat anxietate.  Poate doriti sa mergeti la prieteni, sa lucrati in jurul casei dvs. sau sa va angajati intr-o activitate sau un hobby placut. Cu toate acestea, anxietatea cronica poate fi un semn al unei tulburari de anxietate diagnosticata de medic.