Sa fim sau nu vegetarieni?

De cand s-au descoperit efectele benefice ale fructelor si ale legumelor asupra sanatatii organismului, oamenii au avut de facut o alegere: sa fie sau nu vegetarieni. Ei bine, multi au ales calea mai sanatoasa de a renunta definitiv la consumul de carne si de produse de origine animala, in favoarea deliciilor naturii. Vegetarienii considera ca fructele si legumele consumate aduc tot necesarul zilnic de vitamine si nutrienti pentru organismul nostru, in special daca stii cum sa gatesti legumele si cand este momentul optim pentru consumul acestora.

Pe de alta parte, se afla cei care sustin ca omul este o specie carnivora, si ca are nevoie de proteinele si aminoacizii pe care ii sustrage din consumul de carne si produse de origine animala. Haideti insa sa vedem care sunt beneficiile adoptarii unui regim alimentar vegetarian si rezultatele unor studii si cercetari facute de catre medicii nutritionisti.

Slabesti. Un grup de cercetatori a realizat un studiu care sa demonstreze daca greutatea este influentata si de cantitatea de carne ingerata. Deloc surprinzator a fost faptul ca persoanele care aveau o dieta vegetariana erau cu 15 kilograme (in medie) mai slabe decat cele care consumau si carne.

Diabet. O alta descoperire foarte favorabila pentru cei care aleg o alimentatie vegetariana este riscul de aparitie a diabetului de tip 2. Persoanele vegetariene au de 2 ori mai putine sanse sa dezvolte diabet de tip 2 decat persoanele care mananca normal.

Inima. Deoarece dieta vegetariana exclude din meniu orice urma de grasime animala, riscul de a suferi de boli de inima este mult mai mic. La fel se intampla si cu colesterolul sau cu formarea cheagurilor de sange.

Cancer. In urma mai multor studii s-a descoperit ca o alimentatie strict vegetariana te protejeaza impotriva mai multor forme de cancer, precum cancerul de colon, cancerul de stomac sau cel pulmonar. In cazul femeilor, fructele si legumele din dieta vegetariana ajuta la combaterea cancerului de san si la stoparea imbatranirii premature datorita antioxidantilor care se regasesc in alimentatie.

Parerea doctorilor. Majoritatea doctorilor sunt de parere ca oamenii ar trebui sa adopte un regim alimentar vegetarian in numar cat mai mare pentru a reduce riscul aparitiei diferitelor boli. Daca nu poti renunta complet la carne, atunci alege o dieta disociata, in care intr-o zi sa mananci numai fructe si legume (adica sa fii vegetarian), iar intr-o zi sa adaugi si o bucata de carne (nu mai mare decat palma ta si fara strop de grasime) in dieta. In acest fel, vei reduce cantitatea de carne ingerata, si te vei bucura mai mult de beneficiile vitaminelor si nutrientilor din fructe si legume.