Ce sa ii dai copilului tau sa manance daca are carenta de fier!

Inca de mici, copiii pot suferi de diferite carente alimentare. Azi vom vorbi despre carenta de fier si cum iti poti ajuta copilul in aceasta privinta. Asa cum era de asteptat, trebuie sa ii dai alimente bogate in fier. Iata si cateva idei!

Trebuie in primul rand sa stii ca fierul se gaseste atat in vegetale, cat si in produsele de origine animala. Totusi, fierul din produsele de origine animala este mai usor absorbit de catre organism datorita continutului de proteine, care usureaza absorbtia.

Copii mici au nevoie de un aport mult mai mare de fier, deoarece acesta ajuta la dezvoltarea oaselor si la cresterea in armonie a celui mic. Carenta de fier mai poate aparea si la copii a caror organism nu absoarbe la capacitate maxima fierul din alimentatie, acestia putand suferi de carenta de fier pentru tot restul vietii.

Bebelusii care sufera de lipsa de fier pot avea probleme in dezvoltare si pot prezenta retard (intarziere) in anumite abilitati precum vorbitul sau mersul. Un alt simptom al deficientei de fier este deficitul de atentie sau stari de irascitabilitate. Toate se rezolva insa prin introducerea fierului in alimentatie.

Carnuri

Introdu in alimentatia celui mic mai multa carne de pasare, vita si peste, preparate la aburi sau la gratar, pentru a nu-si pierde din valorile nutritive. Incearca sa nu servesti carnea cu produse fainoase precum paste, paine sau aluaturi.

Carnea de pasare si de vita au cel mai mare continut de fier si se absorb rapid de catre organism. Pestele, chiar daca are un continut mediu de fier, este bine sa fie consumat de cel putin 2 ori pe saptamana, in combinatie cu legume.

Legume

Stim cat de bogate in fier sunt legumele verzi precum spanacul, urzicile, broccoli sau varza de bruxelles. Adauga aceste alimente in mesele zilnice ale copilului tau pentru o crestere a nivelului de fier din organism.

Pe langa legumele enumerate mai sus, si ciupercile, fasolea si mazarea au un continut ridicat de fier, care se absoarbe usor in organism, asigurand necesarul zilnic de fier pentru fiecare copil.

Vitamina C

Vitamina C asigura o buna absorbtie a fierului de catre organism, de aceea specialistii recomada sa se consume citrice sau fresh-uri de fructe, mai ales in zilele toride de vara.